Saturday, May 30, 2009

Koukkuiluja

Olen pikkuhiljaa alkanut lämpeämään virkkaukselle uudestaan. Mökin verhokapat ovat tosin saaneet vielä odottaa vuoroaan.

Short and sweet

Malli:Short and sweet, kirjasta The Happy Hooker
Lanka:Novita Kotiväki, 250 g
Koukku:3,5mm

Tämä valmistui siskolle pyynnöstä, koko on minulle vähän nakki, siskolle (melko varmasti) sopiva. Pyysin siskoa tuomaan tätä varten Tennesseetä, sainkin muutaman kerän Kotiväkeä. Päätin virkata kaksinkertaisella langalla ja aika hyvin se toimikin. Tämä on jo toinen samaa mallia oleva bolero jonka siskolleni olen tehnyt, yritti tämä vielä kalastella kolmattakin, mutta ehkä nyt riittää.

Nähtyäni Miia-Rebekan hexagonit olin myyty. Oli aivan pakko aloittaa itsekin.

hexagns

Saa nähdä mihin asti nämä levittäytyvät, torkkupeittoa vähän suunnittelin. Edellisestä kerrasta viisastuneena olen yhdistänyt paloja niiden valmistuessa ja aikalailla päätellytkin samalla (ei kiinnitetä huomiota kuvassa näkyviin langanpäihin, ne on vähemmistöä).
Neulottavaakin olisi. Mutta ehkä teen ensin muutaman hexagonin lisää.

3 comments:

Anonymous said...

sisko kiittää. oli tosi hyvän kokoinen. pahoittelut vielä väärästä langasta ;). tämä tulee kyllä käyttöön!

Teikku said...

Onpas nätti torkkupeitto! Alkoi itselläkin tehdä mieli tuollaista :D

Pitänee saada otettua kuvat parista työstä, joista jo pääsiäisenä oli puhetta... Haha!

Tracey Moyer said...

Thannk you for sharing this