Sunday, September 28, 2008

Viikon puristus

Nyt täytyy myöntää, tämä työ valmistui alle viikossa, puhtaasti apinanraivolla ja itsensä kiduttamisella.
Monissa blogeissa seikkaillut Vihervaara oranssina.



Malli:Hooded pullover, Vogue Knitting, Fall 2008, S koko
Lanka:Novita Mambo, noin 900g
Puikot:7mm

Minä ajattelin maanantaina että ihan pikkaisen vain koitan miten palmikot sujuvat, miten kaavan luku onnistuu. Yhtäkkiä huomasin toisen hihan olevan jo valmis.
Halusin tästä villatakin, jonkun mitä pitää syksyllä takin sijasta. Tein vartalo-osan tasona enkä pyörönä ja hupusta tein vähän isomman että mahtuvat rastat sisään kunnolla.
Pituuttakin takille tuli kerrankin riittäävästi, ei pääse alaselkä palelemaan.



Mambolla kutominen onnistui muutamien muutoksien kanssa yllättävän helposti, eikä palmikotkaan olleet yhtään vaikeita tehdä vaikka aluksi epäilin että olisin saanut puikot vain pahasti solmuun.
Tulos on aika täydellinen. Oranssin väri aluksi hieman pelotti ja epäilytti, minulla ei ole mitään oranssia vaatetta. Mutta onneksi uskalsin alkaa kutoa sillä. Nyt väri näyttää silmissäni lämpimältä ja se sointuu hyvin syksyn väreihin. Tämä neule päätyy ehdottomasti tehokäyttöön.

5 comments:

Anonymous said...

Siis ei ole todellista, että oot viikossa ton vääntänyt!!!!! Ei tervettä. Tosi upean näköinen kyllä :).

essi said...

aika maanista hommaa se kyllä oli :D

Anonymous said...

Mulle samanlainen! Kun mä tuun takas alotetaan neulontakerho, sä oot ohjaaja ja mä oon kerholainen...

-Saana

essi said...

pitää varmaan hommaa kerhopullo jos toinenki.....

Anonymous said...

Kerhopullot on ihan ehdottomat!

-Saana