Tuesday, November 6, 2012

Siskolle

Töitä valmistuu, mutta blogi laahaa perässä. Sisko täytti vuosia yli kuukausi sitten, toivoi lahjaksi ohuita lapasia sekä säärystimiä. Minä neuloin.

IMG_0615

Malli:Neidonkyynel
Lanka:Gjestal Maija
Puikot:3,5mm

IMG_0621

Ihana malli, varmasti teen toisetkin.

IMG_0602

Lanka:Drops Nepal
Puikot:5,5mm

Säärystimiä en vieläkään oikein ymmärrä. Minusta ne tuntuu jotenkin vajailta, niistä puuttuu sukkaosa tai vaihtoehtoisesti ne tarvitsisivat reippaasti lisää pituutta. Sisko kuitenkin oli ilahtunut lahjastaan, se tässä tärkeintä on.

Aiemmin kesän lopuilla sisko sai mahtavan idean, minä voisin neuloa hänen miehelleen lapaset syntymäpäivälahjaksi, mutta lahja olisi siskolta. Pettämätöntä logiikkaa.

IMG_0527

Malli:bmp
Lanka:Gjestal Maija
Puikot:3,5mm

Siskon miehelle ei tosin tainnut jäädä epäilystä siitä kuka lapaset lopulta neuloi. Malliksi valikoitui tuttu ja turvallinen, Mikolle on valmistunut samanlaiset lapaset aikaisemmin tänä vuonna. Olen syksyn aikana treenannut kirjoneuletta hieman enemmänkin ja harjoittelun tulos alkaa näkyä, nämä lapaset valmistuivat muutamassa illassa ja jälki oli tasaista.

4 comments:

Tiina said...

Kivoja kaikki neuleet! Erityisesti tuo kirjoneule mua viehättää, varmaan siksi, kun olen siinä itse niin kehno. Ehkä mun pitäisi ottaa susta mallia ja harjoitella vaan.

Emma said...

Mainioita lahjaneuleita! Täälläkin on yksi jonka pitäisi tarttua kirjoneulehärkää sarvista... Kiitos neidonkyyneleiden kehuista :)

Ja kiitos vielä myös Samposta! Sukkani valmistuivat hienoisen aivastelun säestäminä, ja niistä tuli ihanat :D

ArualMaria said...

Niin kauniit Neidonkyyneleet ja säärystimet on kans nätit! Mahtavaa, että kirjoneule alkaa sujua. Nuo näyttääkin tosi siisteiltä.

Hannaliini said...

Ihania kaikki, mutta minäkin tykkään eniten noista kirjoneulelapasista.